středa 9. července 2008

OpenUPSmart opraven

Tak jsem věnoval dva celé večery opravám programu OpenUPSmart, který umí řídit mou domácí Blackout Buster UPS. Používal jsem ho v Debianu už několik let, a vždycky mě štvalo, že každých pár sekund vysype na terminál nějaké ladicí hlášky o napětí a kmitočtu v elektrické síti, takže práce v konzoli byla prakticky nemožná. Ovšem nikdy jsem se nedonutil ho opravit - až teď, s přechodem na Ubuntu, jsem si řekl, že by bylo dobré to konečně vyřešit.

Když jsem se v programu po chvíli rozkoukal, nevěřil jsem vlastním očím, kolik chybiček tam jeho autor nasekal. Na to, že je to verze 1.0 a že na to už 4 roky nesáhl, je to opravdu žalostné. Připomnělo mi to, že člověk se musí pořád snažit psát co nejlepší kód, aby si v Open Source světě neutrhl ostudu. Tím ale autora nechci nijak hanit - pořád je lepší vydat program pod licencí GNU GPL, která umožní dalším lidem program opravit a vylepšit, než vydat jen binární balíček, anebo dokonce nedat nikomu nic a nechat si všechno jen sám pro sebe.

Nakonec mi ta oprava zabrala víc času, než jsem čekal, protože jsem nacházel další a další drobnosti. Chtělo by to celé přepsat, ale chybí síla a čas, tak to nechám jak to je - teď to funguje OK a to je dobře. Změny jsem poslal autorovi, ale nečekám, že jakkoliv zareaguje (je to už přecejen dlouho a nejspíš už sám má úplně jinou UPS), takže jsem je poslal jako patch i k tomu projektu na SourceForge.net. A zájemcům můžu poslat binární balíček pro Debian/Ubuntu.

Žádné komentáře:

Okomentovat