čtvrtek 4. září 2008

Rozpuštěný a vypuštěný

Téměř celé léto jsem vydržel nepřidávat do bazénové vody chlor a liboval si, jak UV lampa skvěle likviduje vše mikroživé a voda je čistá, bez známého chlorového zápachu a oči nejsou z koupání podrážděné. Až teď, v podstatě na podzim, jsem se rozhodl zkusit poprvé trojkombinační 200 gramovou chemickou tabletu s velmi pomalým rozpouštěním, která prý vydrží ve skimmeru až 10 dní a po celou dobu jemně dávkuje chemii tak, že plavci jsou spokojeni, ale řasy mrtvé. Zajímalo mě, jestli se opravdu dokáže tak pomalu rozpouštět, nebo je-li to jen další z řady klamavých reKlam. A taky bych nerad, aby se ty tablety přes druhou zimu znehodnotily, když už mi je prodejce bazénů loni vnutil jako naprostý bazénový must-have.

Tak jsem ji tedy vhodil do skimmeru v neděli, v předvečer 1.září, aby se to dobře pamatovalo a počítalo. Ještě jsem optimalizoval rozvrh filtrace, který mi řídí obyč. mechanické spínací hodiny z OBI (jak se tam nacvakají zoubky, co zoubek to 15 minut). Cílem bylo dodržet návod na tabletách, který zdůrazňuje nutnost denně přefiltrovat celý objem bazénu, v mém případě tedy 5-6 hodin běhu čerpadla.

Ve středu jsem po vykoupání se v podezřele průzračné a mírně chlorem vonící vodě ze zvědavosti nakoukl do skimmeru, kolik z tablety za první tři dny ubylo. Víc než třetina? Nebo to fakt vydrží 10 dní? Ha - tableta tam nebyla vůbec! Takže pomalurozpustné tablety jsou jen reklamní trik a právě jsem vylezl z chlorného nálevu!!

Usmíval jsem se, jak jsem tu bazénovou lobby odhalil, protíraje si červené podrážděné oči - ovšem jen do chvíle, než jsem zjistil, že jsem v neděli, při "optimalizaci" filtrování, zapomněl přepnout přepínač na hodinách do správné polohy, takže čerpadlo jelo nepřetržitě 72 hodin a tu nebohou tabletu v podstatě zničila eroze!

Příští pokus musím lépe a průběžněji kontrolovat... A nejspíš přijde ke slovu i měřič koncentrace chloru ve vodě.

Žádné komentáře:

Okomentovat