sobota 19. října 2019

Já, jůtuber

Mám několik platforem na publikování mých myšlenek a "vynálezů". Co umřel Google+ jsem se pokusil přestěhovat na síť Friendica - mé časté a relativně krátké příspěvky (spíš nápady) tam zapsané se nově automaticky objevují taky tady na blogu v pravém sloupci nahoře - stočte tam zrak hned teď, pod nadpisem "Mikroblog" je uzříte :-)

Zároveň jsem začal být aktivnější na Twitteru, který se stal na takové ty superkrátké výkřiky použitelnější v nedávné době, kdy protáhl max. délku zprávy ze 140 znaků (původní GSM SMS omezení) na dvojnásobek. Je to ale spíš žrout času a kecálek, než užitečný nástroj. Kdo tam ale už je, může mě začít sledovat:

https://twitter.com/joysfera

Twitter příspěvky sem na blog automaticky kopírovat nejde (alespoň co vím), takže ho sem do pravého sloupce nepřidám, ale to určitě ničemu nevadí.

Co mě ale nejvíc zaujalo je možnost publikovat videa na YouTube. Častokrát totiž potřebuji něco ukázat a obraz vydá za tisíc slov - pohyblivý a dokonce i ozvučený obraz je pak často doslova nenahraditelný. Na YouTube nahrávám videa už dlouho, ale tak před rokem/dvěma jsem tam začal dávat často videa o WiFi teploměrech, což jsou v podstatě "komerční informace" a nepěkně se mi to míchalo s mými kutilskými open source / open hardware aktivitami.

Tomu už je ale od začátku roku 2019 konec - WiFi teploměry mají nyní samostatný kanál, který si v případě zájmu můžete přihlásit a sledovat tady: https://www.youtube.com/channel/UCQB3Tcwpf30vXm4C0eGiZdw

Tím, že jsou WiFi teploměry "odstěhované" z mého hlavního YouTube kanálu, mám nyní možnost vás na něj s klidným svědomím všechny pozvat - můj hlavní kanál (resp. celý YouTube účet) najdete a přihlásit si ho můžete tady:

https://www.youtube.com/PetrStehlik

Mám s ním (jako obvykle) velkolepé plány, které může zhatit jen nedostatek času nebo zdraví, k  čemuž doufám nedojde. Poslední týdny jsem například zjistil, že spát můžu místo pěti jen dvě hodiny denně, čímž jsem získal dalších pár hodin na nějaké to kutilství, které jsem nutně potřeboval...

Pokud se mi bude dařit, budu tam publikovat věci, které je nejlepší ukázat, typicky věci, které se hýbou, na které by ani fotka nestačila. Mám v zásobě několik desítek nápadů, chtěl bych zdokumentovat věci, které jsem tu doma vymyslel, vyrobil a už delší dobu spokojeně používám, a samozřejmě bych tam rád dokumentoval věci, na kterých zrovna pracuju (a že toho je! :-)

Nabízí se taky možnost konečně zatočit s tím, že na konferencích mě po 45 minutách prostě utnou uprostřed přednášky a musím jít na střídačku... Když bych se doma před kamerou věnoval těm tématům, mohl bych častokrát jít víc do hloubky bez obav, že mi někdo vypne mikrofon :-)

I videa, která nahraju na YouTube, se už automaticky objevují tady na mém blogu v pravém sloupci - vidíte je pod nadpisem "Videa". Když si ale přihlásíte sledování přímo na mém YouTube kanále, přiblížíte mě tím k tomu, abych se stal slavným jůtuberem s milionem sledujících, který už nechodí do práce, protože žije kdoví z čeho a jen točí další a další videa pro své fanoušky. Ano, to by mě asi bavilo - především tedy ta část "už nechodí do práce" :-)

A co tento blog? Na ten samozřejmě nijak nezanevřu: kdykoliv budu mít nějakou ucelenou zprávu nebo dokončený projekt, najdete ho opět popsaný tady. Přecejen se v textu hledá mnohem rychleji, než se čeká, až se ten človíček před kamerou vypovídá - a navíc text indexují vyhledávače, takže je prostě dobré myšlenky zapsat, dají se pak kdykoliv později najít (snad). Bohužel poslední dobou mám jen samé rozdělané věci a nedaří se mi něco dokončit - ale pořád věřím, že se to brzy změní k lepšímu.

Díky za pozornost, a budu rád za vaše komentáře na kterémkoliv z výše zmíněných komunikačních kanálů :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat