čtvrtek 23. března 2017

Daně OSVČ za rok 2016


Řešil jsem opět po roce daňové přiznání. Můj před dvěma lety popsaný postup pořád platí beze změn, takže jsem chtěl postupovat podle něj jako podle kuchařky (ostatně proto jsem to kdysi sepsal). Jenže neznám paragrafy a tak jsem hned v úvodu zabloudil v "adisepo" formuláři na několik hodin. Když jsem na to konečně přišel, rychle jsem si to sem poznačil, abych příští rok opět nebloudil.

Takže: správný postup zadání celkových příjmů OSVČ je následující: v 2. oddíle ("Dílčí základ daně") najít položku č. 37, ale nevyplňovat ji - místo toho kliknout vedle ní na tlačítko "Příloha 1". Na nové stránce v záhlaví zaškrtnout "Uplatňuji výdaje procentem z příjmů", srolovat dolů až do oddílu "B. Druh činnosti", vybrat nějakou činnost (osobně jsem zvolil "Programování", ale je to na vkusu každého soudruha), nastavit u ní sazbu výdajů % z příjmů a pak tam konečně vyplnit celkové příjmy. Takto se vše samo vypočítá a nakopíruje do správných políček nejen na této stránce, ale i na původní "2. ODDÍL - Dílčí základ daně", kam se vrátíme tlačítkem Zpět.

Je to vlastně velmi jednoduché, když člověk ví, kam kliknout.

1 komentář:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat