pondělí 1. června 2015

Arduino termostat podrobněji

Domluvil jsem se s redakcí root.cz a můj blogpost o digitálním termostatu tam teď vychází ve formě seriálu (protože mají limit na délku článku a můj text jej několikanásobně překročil). Pokusil jsem se tam rozepsat podrobněji, co a jak. Zatím vyšly dva díly, tento týden vyjde díl třetí, věnovaný hardware termostatu. Příště bude díl o software a pak možná ještě napíšu pátý obsahující nějaké shrnutí, uvidíme.

Jelikož mě čtenáři mého blogu požádali o podrobnější informace o mém termostatu, píšu sem, že je postupně najdou tam, na Root.cz :-) Celý seriál najdete na následující adrese: root.cz/serialy/inteligentni-internetovy-termostat/

Doporučuji nakouknout i do diskuse, je neuvěřitelně bohatá. V tuto chvíli je pod prvním dílem 246 komentářů a pod druhým 117. Téma čtenáře skutečně zaujalo, ovšem v diskusi se sešli především odborníci "od fochu". Díky tomu je v ní ukryto velké informační bohatství, i když je znát, že by to profíci řešili jinak než Arduinem :-)

2 komentáře:

  1. Ahoj Petře, prosím tě nechtělo by se ti trochu blíže popsat práci s tím bootloaderem, který podporuje práci s ethernet shieldem? Koukal jsem na stránky na které odkazuješ v článku na ROOTu, ale jestli jsem dobře pochopil, tak se to programuje z Linuxu pře nějakou utilitu avrdude. Jelikož používám jen trapné widle (W7) a klasické Arduino IDE, tak nějak v tom plavu. Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I klasické Arduino IDE používá avrdude, když programuje. Jen je potřeba předat jiné parametry - místo jména sériového portu se dává síťová adresa. Tj. pravděpodobně by šlo Arduino IDE nastavit tak, aby programovalo přímo přes Internet, ale já to nikdy nezkoušel, protože pro mě bylo jednodušší napsat si flash.sh skript, který zavolá avrdude s patřičnými parametry.

      Vymazat